De gemeente is er door en voor haar inwoners en voert
alleen taken uit die in het directe belang zijn van haar inwoners. Het belang
van onze inwoners staat dus altijd voorop.
Het gemeentehuis is fysiek bereikbaar en kent openingstijden
buiten kantoortijd voor zaken die je niet digitaal kunt regelen. Bij vragen is
het altijd mogelijk om een medewerker te spreken in plaats van een computer.
We onderzoeken hoe we in de toekomst overheidstaken en
lokale ambities goed en (kosten) efficiƫnt uit kunnen voeren, zonder steeds
lasten te moeten verhogen of bezuinigen.
Brieven en formulieren van de gemeente zijn voor iedereen
leesbaar en begrijpelijk.
We vinden het normaal dat een gemeentemedewerker de
telefoon opneemt wanneer je belt met een vraag en er alles aan doet om je goed
te helpen.
De digitale dienstverlening van de gemeente is van goede
kwaliteit. Inwoners kunnen hun zaken zoveel mogelijk vanuit huis regelen en
wanneer het hen uitkomt. We zijn voornemens om te starten met het thuisbezorgen
van producten, zoals paspoorten.