BOUWEN BOUWEN BOUWEN!

Op 16 maart a.s. vinden er gemeenteraadsverkiezingen plaats.

In deze rubriek wordt een van de programma punten toegelicht door een van de kandidaat-raadsleden. Deze week: Dennis Franken, nummer 3 op de kandidatenlijst van de VVD Goirle.

Hij vertelt over enkele VVD programmapunten die samenhangen met de woningbouw in de gemeente Goirle hebben.

BOUWEN, BOUWEN en NOG EENS BOUWEN

·         Bouwen voor iedereen

Voor de VVD heeft het ontwikkelen en bouwen van huur- en koopwoningen voor starters, gezinnen, senioren, alleenstaanden en jonge stellen de hoogste prioriteit. Het bouwtempo moet omhoog en met name voor de locaties nabij het centrum, hoek Kalverstraat/Tilburgseweg, Mainframe, De Wildert en 't Loket. De gemeente moet dit mogelijk maken door snellere besluitvorming en vergunningverlening.

·         Doorstroming bevorderen

Door te bouwen, bevorderen we ook de doorstroming van sociale huurwoningen naar vrije huur- en of koopwoningen en hebben starters sneller toegang tot de huizenmarkt.

·         Aan de slag op het Barbara Benz Park

Het project Barbara Benz Park zit muurvast. De VVD komt op korte termijn met een concreet plan om dit project los te trekken zodat ook daar woningen gebouwd kunnen worden.

·         Leegstand in het centrum

De VVD wil leegstand (in het centrum) bestrijden door mee te werken aan het wijzigen van functies van gebouwen (bijvoorbeeld: het ombouwen van winkels naar woningen of andere functies).

·         Herontwikkeling Kloosterplein

De VVD staat voor een aantrekkelijk en levendig centrum en wil daarom onder andere in de gemeenteraad met andere partijen plannen ontwikkelen om het Kloosterplein in westelijke richting door te trekken.

·         Verkeer moet vlot gaan

Bij bouwen hoort voldoende ruimte en aandacht voor het verkeer en de VVD wil daarom aandacht voor onze wegen, wandel- en fietspaden zodat die ook in de toekomst voldoende capaciteit hebben en veilig zijn.

Meer weten over onze plannen voor de gemeente Goirle?

Lees dan ons verkiezingsprogramma op: goirle.vvd.nl

Dennis Franken

Kandidaat-raadslid VVD Goirle (#3)