Ondernemers verdienen onze aandacht.

Op 16 maart a.s. vinden er gemeenteraadsverkiezingen plaats.

In deze rubriek wordt één van de programma punten toegelicht door één van de kandidaat-raadsleden. Deze week: Peter van Dijk, nummer 4 op de kandidatenlijst van de VVD Goirle.

Hij vertelt over enkele VVD programmapunten die samenhangen met het ondernemersklimaat in de gemeente Goirle.

Mijn naam is Peter van Dijk, 60 jaar en woon samen met Karin met heel veel plezier in onze prachtige gemeente Goirle. Onze gemeente heeft veel te bieden voor jong en oud, een prachtige natuur, groene wijken, een levendig centrum en een veelvoud aan activiteiten en evenementen.

Graag wil ik, vanuit mijn betrokkenheid met de landelijke en lokale politiek, mijn uiterste best doen om samen met onze inwoners te zoeken naar kansen en initiatieven voor het verder verbeteren van de Gôolse samenleving. Want Goirle blijft goed, wordt beter.

ONDERNEMERS VERDIENEN ONZE AANDACHT

De VVD is trots op onze ondernemers. Het midden- en kleinbedrijf is dé banenmotor van de gemeente. Als het goed gaat met de lokale ondernemers, dan gaat het goed met de gemeente. De coronacrisis heeft een aantal Goirlese bedrijven en ondernemers hard geraakt en daarom verdienen zij, meer dan ooit, onze steun. Onze ondernemers dragen bij aan een bruisende gemeente, een bloeiende economie en behoud van banen voor onze inwoners.

·         De VVD stimuleert de gemeente om ondernemers de ruimte te geven en te zorgen voor minder regels en daarmee bij te dragen aan een gezonde lokale economie.

·         De VVD is van mening dat de gemeente het loket moet versterken waar onze ondernemers terecht kunnen voor vragen, vergunningen en schuldhulpverlening.

·         De VVD vindt het van belang dat de gemeente, bij gelijkwaardige aanbiedingen op behoeften van de gemeente, de opdrachten bij voorkeur aan onze lokale ondernemers gunt.

·         De VVD vindt dat de gemeente onze ondernemers actief moet ondersteunen bij initiatieven en investeringen om hun bedrijf te verduurzamen en daarmee bijdragen aan het bereiken van het klimaatakkoord.

·         De VVD vraagt speciale aandacht voor ondernemingen en verenigingen die evenementen organiseren zoals Koningsdag of een braderie. We willen een uitnodigend evenementenbeleid, waarbij de gemeente actief en oplossingsgericht meedenkt.

·         De VVD maakt zich sterk voor het behoud van gratis parkeren op onze parkeerterreinen en in de parkeergarage. Hiermee onderscheidt onze gemeente zich van veel andere omliggende gemeenten en gratis parkeren bevordert de toeloop naar onze winkelcentra en ondernemers.

·         De VVD ondersteunt tijdens het terrassenseizoen de mogelijkheid voor de horeca om hun terrassen uit te breiden, waarbij de ondernemer in eerste aanleg zelf verantwoordelijk blijft voor de afstemming met zijn directe omgeving.

Meer weten over onze plannen voor de gemeente Goirle?

Lees dan ons verkiezingsprogramma op: goirle.vvd.nl

Peter van Dijk

Kandidaat-raadslid VVD Goirle (#4)