Sport en bewegen

Sporten is ontzettend belangrijk. Sport verbindt, geeft zelfvertrouwen, plezier en ontspanning. Door te sporten zorgen we bovendien goed voor een gezonde, duurzame en weerbare samenleving. Zeker nu onze inwoners steeds ouder worden, is het belangrijk dat we in beweging blijven en dat sport voor iedereen toegankelijk is.

Bij nieuwbouw, ontwikkelingen of groot onderhoud denken we na hoe onze openbare ruimte kan worden ingericht voor buitensport.

Sportverenigingen, scholen en buitenschoolse opvang werken nauw samen om de schoolgaande jeugd zoveel mogelijk te laten bewegen.

Sport is toegankelijk voor ouderen en mensen met een beperking. Om ouderen voldoende te laten bewegen, zorgen we voor wandelroutes met voldoende rustmogelijkheden.

Waar het kan, zetten we sportaccommodaties zoveel mogelijk in voor meerdere doeleinden. Zo kunnen zoveel mogelijk inwoners gebruik maken van deze faciliteiten.

Sportevenementen zijn een manier om Goirle op de kaart te zetten, te verbinden en mensen in beweging te krijgen. Daarom gaan we actief in gesprek met organisaties van grotere sportevenementen om dit voor elkaar te krijgen.

Daar waar sportverenigingen mogelijkheden zien om te privatiseren met behoud van vooraf gestelde prestaties ondersteunen wij deze initiatieven en nemen deze serieus in beschouwing.