Inwoners

De gemeente is er door en voor haar inwoners en voert alleen taken uit die in het directe belang zijn van haar inwoners. Het belang van onze inwoners staat dus altijd voorop.

Het gemeentehuis is fysiek bereikbaar en kent openingstijden buiten kantoortijd voor zaken die je niet digitaal kunt regelen. Bij vragen is het altijd mogelijk om een medewerker te spreken in plaats van een computer.

We onderzoeken hoe we in de toekomst overheidstaken en lokale ambities goed en (kosten) efficiƫnt uit kunnen voeren, zonder steeds lasten te moeten verhogen of bezuinigen.

Brieven en formulieren van de gemeente zijn voor iedereen leesbaar en begrijpelijk.

We vinden het normaal dat een gemeentemedewerker de telefoon opneemt wanneer je belt met een vraag en er alles aan doet om je goed te helpen.

De digitale dienstverlening van de gemeente is van goede kwaliteit. Inwoners kunnen hun zaken zoveel mogelijk vanuit huis regelen en wanneer het hen uitkomt. We zijn voornemens om te starten met het thuisbezorgen van producten, zoals paspoorten.